DITT KÖP HOS ODÖRFRI
Vi på ODÖRFRI vill självklart att du ska vara nöjd med ditt inköp. Hos ODÖRFRI har du därför alltid öppet köp och ångerrätt i trettio (30) dagar efter att du erhållit din vara eller en väsentlig del av den. Detta i enlighet med den lagstadgade ångerfristen.
Instruktioner för hur du går tillväga får du då av vår kundtjänst. Om varan är felaktig eller felexpedierad står vi alltid för returfrakten. Vänligen kontakta vår kundtjänst angående din önskan om att returnera en vara, så hjälper vi dig vidare i processen.
Vilka är förutsättningarna för att skicka tillbaka en produkt?
När du har fått din produkt har du ångerrätt i trettio (30) dagar och kan returnera produkten utan någon särskild anledning. Om du vill göra det, vänligen informera oss via mejl.
Produkten ska alltid skickas tillbaka i sin originalförpackning på det sätt den har levererats på och i oförändrat skick. Vi står för returkostnaden.
I enlighet med tillämplig lag, ber vi dig att vidta rimliga åtgärder för skötsel av produkten, även om du inte har för avsikt att använda den.
ÅTERBETALNING
När produkten har returnerats i ett fullgott skick och kommit oss tillhanda återbetalar ODÖRFRI dig det belopp som angetts på kvittot inom fjorton (14) dagar.
Vid återbetalning görs denna i första hand till det kort eller bankkonto som använts för att betala för din beställning. Du finner betalningsinformationen på ditt kvitto. För att säkerställa att en eventuell återbetalning genomförs korrekt kan vi komma att be dig som kund om kompletterande bankuppgifter (IBAN, BIC, kontoinnehavarens namn och bankens namn) om du valt banköverföring som betalningsmetod.
Väljer du att returnera produkter är ODÖRFRI inte ansvarig för eventuella förluster av dessa under transporten. Om produkten försvinner under returen förbehåller vi oss rätten att debitera dig för dessa besvär.
REKLAMATION & GARANTI
Om produkten du beställt anländer skadad, ofullständig eller inte fungerar så har du rätt till två (2) års garanti från och med inköpsdatumet. Garantin omfattar alla skador och defekter som kan förekomma trots lämplig användning. Om du vill använda dig av din garanti eller vill ha mer information om den garanti som följer med våra produkter, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Enligt Konsumentköpslagen ska en felaktig vara reklameras inom två (2) månader från det att köparen märkt felet. Vid fel på vara behöver vi först ha bildbevis för att kunna hjälpa dig som kund på bästa sätt till en lösning.
KONTAKT
För mer information eller frågor om returer och/eller återbetalning, vänligen kontakta vår kundtjänst.
E-post: support@odorfri.se